Na letošním autosalonu v Ženevě představila automobilka Peugeot ve světové premiéře sportovní koncept modelu 508 nesoucí plné označení Peugeot 508 Sport Engineered Concept. Peugeot má již mnoho zkušeností se sportovními speciály, např. Peugeot 908 (24 hodin Le Mans), Peugeot 3008 DKR (Rallye Dakar) nebo Peugeot 308 TCR. Ty pak divize Peugeot Sport přenesla do modelů určených pro veřejný provoz. Jedním z takových výsledků je výše zmíněný koncept 508 Sport.
Pohonná jednotka
To nejdůležitější najdeme pod kapotou. Tam můžeme nalézt tři různé agregáty. Základem je benzínový agregát PureTech o síle 200 koní, který doplňují dva elektromotory. Jeden se nachází na přední nápravě a poskytuje výkon 110 koní, druhý se usídlil na nápravě zadní a dává stejný výkon jako benzínový motor, tj. 200 koní. Celkový systémový výkon soustavy je 400 koní při točivém momentu 500 Nm. Ke zrychlení z klidu na 100 kilometrů stačí konceptu Peugeot 508 pouhých 4,3 sekundy. Maximální rychlost, které vůz dosáhne je 250 km/h. Protože se primárně nejedná o elektromobil, je dojezd na elektřinu pouhých 50 km. Pro pohyb po městě uvedená vzdálenost postačí.
Exteriér
Celkový pohled na vůz nás velmi zaujal a moc se nám líbí. Agresivní vzhled vozu podporuje sportovní ambice. Maska chladiče je i díky 3D tisku ostřejší, lamely pak směřují více vzduchu k chladiči. Lepší přívod vzduchu a chlazení pak zajišťuje i speciálně tvarovaný přední nárazník. Působivý vzhled zajišťuje i šedá karoserie v odstínu „Kryptonite“. Vůz stojí na 20“ kolech, které obouvají pneumatiky Pilot Sport 4S s rozměrem 245/35 R20. Kola díky svému tvarování umožňují lepší chlazení brzd.
Interiér
Interiéru dominují dvě obrazovky, jedna o velikosti 10“, která slouží k ovládání infotainmentu vozu, a najdeme ji ve střední části vozu, zapuštěnou do přístrojové desky. Druhá pak slouží jako digitální přístrojová deska, je vyvýšená a disponuje rozměrem 12,3“. Na zploštělém volantu najdeme ozdobný prvek v podobě tří proužků Peugeot Sport Engineered. Na vyvýšeném středovém tunelu se usadil ovladač automatické převodovky a elektronická ruční brzda.
Sice se jedná o koncept, ale představený vůz vypadá reálně a propracovaně. Lze tudíž očekávat, že takto by se mohl vůz dostat do výroby.